کد قالب کانون آیات حجاب
کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی
فرهنگی هنری، دینی، اعتقادی، قرآنی
صفحه ي نخست پست الکترونيک آرشيو مطالب عناوین مطالب
خدا شناسی
خود شناسی
نبوت شناسی
معاد شناسی
عالم پس از مرگ
عدل شناسی
هنر شناسی
موسیقی
معماری
هنر تجسمی
تئاتر
خطاطی
طراحی
نقاشی
هنر های دستی
ویژه نامه ها
شهادت ها
دفاع مقدس
میلاد ها
مناسبتی
فعالیت های کانون
فعالیتهای تصویری
فعالیتهای صوتی تصویری
اصول عقاید
داستانها
قرآنی
صوتی تصویری
داستانهای موضوعی
حکایت خوبان
تربیت
قرآن شناسی
معارف قرآن
تفسیر قرآن
شناخت قرآن
تلاوتهای ناب
در محضر قران
درسهایی از قرآن
نکته های قرآنی
حکمت های قرآن
هشدار های قرآن
مفاهیم قرآن
سوره های قرآن
امامت
حضرت محمد (ص)
حضرت علی (ع)
حضرت فاطمه (س)
حضرت امام حسن (ع)
حضرت امام حسین (ع)
حضرت امام سجاد(ع)
حضرت امام محمد باقر(ع)
حضرت امام صادق (ع)
حضرت امام کاظم (ع)
حضرت امام رضا (ع)
حضرت اماممحمد تقی (ع)
حضرت امام علی النقی(ع)
حضرت امام حسن عسکری(ع)
حضرت امام مهدی (عج)
فرهنگ شناسی
نماز شناسی
جهاد تبیین
دانستنی های جالب
دینی
مهدویت
گوناگون
قرآن
اعتقادی
مذهبی
اخلاقی
عدل الهی
تاریخی
حیوانات
دینی
معنوی
فضای مجازی شناسی
احکام شناسی
صوتی و تصویری
تصویری
مکتوب
جوان شناسی
اشعار
احساسی
حماسی
اشعار دفاع مقدس
اشعار کودکانه
گناه شناسی
امر به معروف ونهی از منکر
بهشت شناسی
جهنم شناسی
حجاب وعفاف
تصویر ها
مفهومی
عرفانی
قرآنی
فلسفی
تاثیر گذار
عکس نوشته خدا
احساسی
الهام بخش
ازدواج شناسی
شیعه شناسی
نهج البلاغه
نامه ها
حکمت ها
خطبه ها
منبر شناسی
منبر قرآنی
منبر رمضانی
اهل بیت (ع)
مناسبتی
اخلاقی
مذهبی ودینی
اعتقادی
علی (ع) را بهتر بشناسیم
ضرب المثل شناسی
قرآنی
اخلاقی
گوناگون
ریشه ضرب المثل
داستان ضرب المثل
پرسش وپاسخ
قرآنی
اعتقادی
اخلاقی
دینی مذهبی
سیاسی
تاریخی
معما وسر گرمی
گوناگون
هشدارها
اعتقادی
قرآنی
اخلاقی
گوناگون
خنده های حلال
ورزش شناسی
آموزشی
مطالب جالب وخواندنی
سبک زندگی
اخلاق شناسی
اخلاق و عرفان
گناهان زبان
افلاک نشینان
حقوق زن در اسلام
مهارتهاي زندگی
علم شناسی
اجتماع شناسی
تاریخ شناسی
تاریخ اسلام
تاریخ انبیاء
تاریخ ادیان
تاریخ معاصر
مسائل زنا شویی
ویژه نامه محرم
اربعین
نرم افزار های مفید
دین شناسی
ایمان شناسی
اطلاعات عمومی
پزشکی شناسی
انسان شناسی
لحظه ای تامل
دفاع مقدس شناسی
پیام های آسمانی
ناگفته های زندگی
آرامش در زندگی
میوه شناسی
دریچه ای به سوی مذهب
خط قرمز های قرآنی
امام خامنه ای را بیشتر بشناسیم
عجایب خلقت
با نک احادیث
روانشناسی
شبهات
خانواده
ناگفته هایی ازحقایق عاشورا
فضایل شناسی
انقلاب اسلامی
شگفتی های آفرینش
روش شناسی
روشهای اعتقادی
روشهای قرآن
روشهای علمی
روشهای تربیتی
روشهای اخلاقی
روشهای تدریس
روشهای پژوهش
روشهای زندگی
روشهای ازدواج
روش های دینداری
روش های ورزشی
روش های فرهنگی
روش های اقتصادی
روش های اجتماعی
روش های نظامی
قالب وبلاگ
پایگاه قرآنی تبیان
تبیان قرآنی
سایت های فعال قرآنی
مقالات قرآنی
سایتهای قررآنی
آشنایی با تعدادی از سایت های قرآنی
ضیاء الصالحین
راسخون
ویژه نامه ها
سایت قائمه
سایت عرفان
ایه های انتظار
ثقلین
سایت حوزه
هیئت رزمندگان
سایت بلاغ

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





حمل خرده بار از چین
حمل و سفارش از چین به ایران
موس بیسیم شیشه ای
یکانسر
آی کیو مگ
ریحون مگ
مجله خبری کسب و کار برتر
تیزر تبلیغاتی رایگان
کنکور
چتروم ایرانی
چت
لیست تمام پیوند ها

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 171
بازدید دیروز : 1007
بازدید هفته : 2837
بازدید ماه : 5825
بازدید کل : 130190
تعداد مطالب : 2941
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آیات حجاب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 5 مرداد 1403

https://static.ahlolbait.com/files/ahlolbait/old/65/galery/1%20%285%29.jpg

۳.۴.۱۲ - جلباب حریم بانوان

ولی اگر در خانه‌ای گشوده بود و زنی برهنه در برابر در نشسته بود و دیگران به او نگاه کردند، چشم‌هایشان نابینا نمی‌شود و بیننده را تجاوزگر به حریم دیگران نمی‌دانند (گرچه تماشا کننده، کار حرامی انجام داشته است)، زیرا آن زن، با گشودن دَر، و نشستن روبه روی آن، خود، حریم خانه خود را شکسته است. حال از این آیه روشن می‌شود که خداوند به زنان صالح و مؤمن ، ارفاق کرده و به آنان امتیاز داده که اجازه داده است که حریم خود را به همراه خود ببرند. یعنی اگر (جلباب) و پرده‌ای بین خود و محیط خارج پدید آورند، این پرده، حریم آنان خواهد بود و کسی حق ندارد به این حریم دست یازد و با کسی که این حرکت زشت را انجام داد، می‌توان، برخورد کرد. ولی اگر کسی چنین حریمی را برای خود قرار نداد و مورد اذیت و آزار دیگران قرار گرفت و نگاه‌ها به او دوخته شد و سخنان ناشایستی درباره او به کار گرفته شد، نمی‌تواند ادعای دست‌اندازی به حریم خود را مطرح کند، زیرا خود، حریمی برای خود قرار نداده است.

 

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب وعفاف
  • ادامه مطلب
آیات حجاب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 5 مرداد 1403

https://static.ahlolbait.com/files/ahlolbait/old/65/galery/1%20%284%29_0.jpg

۳.۴.۷.۲ - پیراهن عربی

روایاتی نیز وجود دارد که جلباب بی‌گمان در آن‌ها به معنای لباس سرتاسری نیست، در مَثَل راوی می‌گوید به امام صادق (علیه‌السلام) وارد شدم و از نزد همسران خود پیش ما آمد. و لیس علیه جلباب.[۳۲]

روشن است که دراین‌جا، مراد لباس سرتاسری و چادر نبوده، بلکه شاید مراد عبا باشد و دشداشه (پیراهن عربی). در روایت دیگری آمده که حضرت صادق (علیه‌السلام) در وصف عذاب گروهی فرمود: «لیقطع لهنّ جلباب من نار ودرع من نا.»[۳۳]

 

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب وعفاف
  • ادامه مطلب
آیات حجاب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 5 مرداد 1403

https://static.ahlolbait.com/files/ahlolbait/old/65/galery/1%20%283%29_0.jpg

۳.۴.۵ - واژه‌شناسی جلباب

جلباب برای جلباب معناها و نمونه‌های گوناگون در کتاب‌های لغت و تفسیر ذکر شده است.
در روح المعانی چند معنی برای جلباب آورده شده است:
۱. آنچه از بالا تا به پایین بپوشاند، مانند چادر.
۲. مقنعه.
۳. ملحفه.
۴. هر لباسی که زن آن را روی لباس‌هایش بپوشد، مانند روپوش و غیره.
۵. هر آنچه با آن پوشش انجام بگیرد، چه عبا باشد و چه غیر آن.
۶. لباسی گشادتر از سرپوش و کوچک تر از رداء.[۲۲]

 

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب وعفاف
  • ادامه مطلب
آیات حجاب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1402

https://static.ahlolbait.com/files/ahlolbait/old/65/galery/1%20%284%29_0.jpg

۳.۴.۴ - حق یا تکلیف بودن حجاب

حجاب و چادر می‌تواند هم حق بشری باشد و هم حق الهی . یعنی اگر کسی خواست از آن حق بهره ببرد و به این پایه از رشد و عقل رسید که پوشش را مصونیت دانست، نه محدودیت، شرافت دانست، نه پستی و غیره از حق خود که همان استفاده از چادر است، به خوبی بهره می‌برد نیازی به امر و نهی ندارد، بلکه حجاب را سرمایه خود می‌داند و از آن دفاع می‌کند. ولی اگر کسی به این پایه نرسیده است، شرع به عنوان دوستار و خیرخواه او، او را به داشتن حجاب وا می‌دارد. مثال روشن و فقهی مورد پذیرش همگان، مسأله حق‌الحضانة است که به باور مشهور نگهداری کودکان، تا دو سالگی بر عهده مادر است و پس از دو سال حق نگهداری دختر تا هفت سال با مادر و آن گاه با پدر است و حق نگهداری پسر، پس از دو سال، مطلقا، با پدر است.

 

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب شناسی
  • ادامه مطلب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1402

 

 https://static.ahlolbait.com/files/ahlolbait/old/65/galery/1%20%282%29_0.jpg

۳.۳.۴ - در روح المعانی

از روح المعانی نیز دو قول به دست می‌آید:
۱. قول ابن عباس، یعنی زنان هم‌کیش.
۲. زنان خویشاوند و وابستگان و پیوسته‌های به آنان: و فی البحر: دخل فی (نسائهنّ) الامهات و الاخوات و سایر القربات و من یتصل بهن من المتصرفات لهن و القائمات بخدمتهنّ؛

[۹]

مادران، خواهران و دیگر خویشاوندان و زنانی که برای آنان کار می‌کنند و به خدمت آنان و خدمت‌گزار آنان هستند، داخل در نسائهن اند.»

۳.۴ - سومین مرحله

«یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک ونساء المؤمنین یدنین علیهنّ من جلابیبهن، ذلک ادنی ان یعرفن فلایؤذین وکان اللّه غفوراً رحیماً؛[۱۰]

ای پیامبر! به همسران و دختران خود و زنان مؤمن بگو: چادرهای خود را بر دوش گیرند. این نزدیک‌تر است، برای این‌که شناخته و مورد آزار و اذیت قرار نگیرند و خدا آمرزنده مهربان است.» تاکنون روشن شد که همسران پیامبر می‌باید خود را در پَسِ پرده نگه دارند و تنها با خویشان نسبی و زنان مؤمن و بردگان می‌توانند بدون پرده رو به‌رو شوند. از دیگر سو، این وظیفه، شرافت ویژه‌ای نیز بود که شامل زنان پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) شده بود، همان‌گونه که پیش از این نیز شرافت‌ها و وظیفه‌های دیگری نیز پیدا کرده بودند، از جمله: ام المؤمنین: (وازواجه امهاتهم)[۱۱]

 

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب شناسی
  • ادامه مطلب
آیات حجاب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1402

https://static.ahlolbait.com/files/ahlolbait/image/727f1718bca065ee15eab61a55977ca0.jpg

۱ - حکم تدریجی حجاب

کنار هم گذاردن آیات حجاب و درنگ بر روی آن‌ها و توجه به آغاز و پایان نشانه‌های پیوسته و ناپیوسته هر یک از آیات، بسیار روشن‌گر خواهد بود و ره‌گشا، که در ضمن بحث، به این نکته اشاره خواهد شد. نکته شایان توجه این که، در کنار هم و به ترتیب نزول آوردن آیات و دقت و درنگ روی آن‌ها، نشان خواهد داد که حکم حجاب، یک‌باره اعلام نشده، بلکه كم‌كم و با گذشت زمان و آماده شدن زمینه و غیره بر قلب مبارک پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نازل شده است.

۲ - مراحل نزول آیه حجاب

ابتدا، در روزهای پایانی سال پنجم هجری، در جریان ولیمه ازدواج پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) با زینب بنت جحش (همسر طلاق داده شده زید بن حارثه) آیه حجاب همسران پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بر آن حضرت نازل شد. همه مردان برابر دستور این آیه شریفه می‌بایست از پس پرده با همسران پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) سخن بگویند. در مرحله دوم، خویشاوندان نسبی از دایره این حکم بیرون شدند و آنان اجازه یافتند با همسران پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بی‌آن که پرده‌ای در بین باشد، سخن بگویند. در مرحله سوم، جلباب ( چادر ) به عنوان حقی برای همسران و دختران پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و زنان مؤمن قرار داده شد. در مرحله چهارم، آیات سوره نور احکام حجاب بانوان را روشن ساخت.
در مرحله پنجم، اجازه گرفتن برای ورود به محل استراحت بانوان محرم، مطرح شد:

 

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب شناسی
  • ادامه مطلب
اهمیّت و جایگاه حجاب در قرآن؟
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1402

کتاب‌ها درباره حجاب و عفاف چه می‌گویند؟

اهمیّت و جایگاه حجاب در قرآن؟

 

پرسش :

آیا در قرآن به جایگاه حجاب و اهمیت آن اشاره ای شده است؟

پاسخ اجمالی:

حجاب به معنی عام که در قرآن به آن تاکید شده است، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را شامل می شود، از جمله پوشاندن چشم از نگاه به نامحرم، حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم و....

اما حجاب به معنی خاص، به معنی پوشش زن است که در آیات مختلف قرآن از جمله آیه 31 سوره نور و آیات 33 و 59 سوره احزاب به عنوان يكی از احكام وجوبی اسلام به آن اشاره شده است، و آن اين است كه زن، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمايی نپردازد.

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: معاشرتقرآنحجابنامحرمزنانوجوبعفافچادربدن نمامقنعهزینتتحریکجلباب
  • ادامه مطلب
کدام آیات قرآن به صراحت درباره کیفیت و شکل حجاب سخن گفته اند؟
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1402

کدام آیات قرآن به صراحت درباره کیفیت و شکل حجاب سخن گفته اند؟

حجاب

حوزه/ قرآن وقتي درباره ي عفت و حجاب زن سخن مي‌گويد، مي‌فرمايد: حجاب، عبارت است از يك نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن براي زن كه نامحرمان او را از ديد حيواني ننگرند.

حجاب و عفاف" یکی از دستورات دین مبین اسلام بوده که در شماره های گوناگون، مطالب مختلف از این فریضه الهی را تقدیم حضور مخاطبان گرامی خواهیم کرد.

* سؤال

از نظر قرآن كريم، آيا عفاف بدون حجاب براي اخلاق كافي است؟

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب ، به وقت حجاب ، مرکز خبر حوزه ، حجاب اسلامی ، حوزه نیوز ، آیات قرآن ، خبرگزاری حوزه ، حوزه ، عفاف و حجاب ، کیفیت حجاب
  • ادامه مطلب
حجاب دستور خداوند
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1402

پاسخ به چند شبهه مهم در مورد حجاب

حجاب دستور خداوند/

نگاهی به 5 آیه قرآن کریم که حجاب را براى زنها واجب کرده است

در بین این همه عناوین و جایگاه های دنیوی و شئونی که ما داریم مثل فرزندی، برادری و خواهری، شهروندی، دوستی، استادی یا شاگردی و... یک عنوان از همه مقدم تر و مهمتر است و آن عنوان «بندگی» است...

در بین این همه عناوین و جایگاه های دنیوی و شئونی که ما داریم مثل فرزندی، برادری و خواهری، شهروندی، دوستی، استادی یا شاگردی و… یک عنوان از همه مقدم تر و مهمتر است و آن عنوان «بندگی» است؛ یعنی هرکدام از آن شئون با توجه به زمان، سابقه، نیازمندی، ارتباط، اهمیت طرف مقابل و… معیار سنجش می باشند که از همه مهمتر و لازم تر همان عنوان بندگی است که خداوند هم در قرآن کریم بارها به آن اشاره فرموده است.

 

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب وعفاف
  • ادامه مطلب
آیه حجاب در قرآن
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402

حجاب در قرآن

استاد رائفی پور - آیه حجاب در قرآن

توضیحات شنیدنی و زیبای استاد قرائتی درباره حجاب و پوشش اسلامی از منظر قرآن

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب وعقاف
آثار فردی و اجتماعی حجاب و نقش آن در امنیت اجتماعی زنان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402

آثار فردی و اجتماعی حجاب و نقش آن در امنیت اجتماعی زنان

آثار فردی و اجتماعی حجاب و نقش آن در امنیت اجتماعی زنان
لزوم پوشیدگی و به اصطلاح حجاب زن در برابر مرد بیگانه یکی از احکام بدیهی در اسلام است و در قرآن کریم مکرر روی آن تاکید شده است. از مسائل مهمی که در این باب مطرح است این که «آثار فردی و اجتماعی عفاف و حجاب چه نقشی در تامین امنیت اجتماعی زنان دارد؟». آیا احکام پوشش از مختصات اجتماعی است، یعنی ضرر و زیان آن مربوط به جامعه است یا علاوه بر آثار اجتماعی، آثار فردی نیز دارد که پیامدهای سوء ناشی از بدحجابی در وهله اول متوجه خود زن می گردد و بعد به جامعه برمی گردد. این ها مسائلی است که در این نوشتار مورد بررسی قرار می گیرد و لذا آن را در دو حیطه آثار فردی و اجتماعی آورده ایم و برای مخاطب این مطلب روشن خواهد شد که عفاف و حجاب با امنیت اجتماعی زنان رابطه مستقیمی دارد.
 
موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: عفاف، حجاب، آثار فردی، آثار اجتماعی، امنیت، زنان
  • ادامه مطلب
گستره حجاب در قرآن
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402

گستره حجاب در قرآن

گستره حجاب در قرآن

 
مسأله حجاب و پوشش زن و حفظ حریم عفاف مرد و زن در اسلام مورد توجه بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. آنچه مسلم است زنان نیز با رعایت پوشش مناسب می توانند دوشادوش مردان در جامعه در عرصه های مختلف فعالیت کنند. زن مظهر جمال و زیبایی است و خداوند حکیم که موهبت زیبایی و جذابیت گفتار و رفتار را به جامعه زنان ارزانی نموده است، همو نیز تدبیری برای محافظت از آن موهبت شگرف الهی اندیشیده است. در این راستا خالق هستی برخی توصیه ها بر زنان و برخی توصیه ها نیز هم بر زنان و هم بر مردان ارائه فرموده است. رعایت دستورات الهی درباره پوشش زن و حفظ عفاف عمومی یکی از راهکارهای موثر در حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از فساد و انحطاط اخلاقی در قرآن است.
 
منبع : فصلنامه بینات (موسسه معارف اسلامی امام رضا علیه السلام)» تابستان 1391- شماره 74 , غفاری، فرزانه
مشخصات نویسنده : دکترا و عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران
 
موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب ،عفاف، زن، جامعه، قرآن
  • ادامه مطلب
عفاف و حجاب در فضای مجازی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402

عفاف و حجاب در فضای مجازی

عفاف و حجاب در فضای مجازی
عفاف داشتن و محجوب بودن، از فضایل اخلاقی بشر دانسته شده است که به مثابه امری درونی برای هر انسان، فارغ از دین و مذهبی که دارد، مطلوب شمرده می شود. تأکید ادیان آسمانی، به ویژه دین مبین اسلام بر رعایت عفاف و حجاب نیز بر مبتنی بودن آنها بر فطرت دلالت می کند؛ هر چند این فضیلت اخلاقی و امر فطری، در ادوار گوناگون و جوامع مختلف به دلایل و عللی، گاه مغفول مانده یا در تزاحم با دیگر امور فطری قرار داده شده است. انسان در جوامع گوناگون، نیازمند رعایت عفاف و حجاب است و امروزه با نفوذ اینترنت و ابزارهای گوناگون فضای مجازی در میان مردم، تشکیل جوامع مجازی و نیز بحث عفت و حجاب در آن ضرورت یافته است. در این مقاله، به بررسی فعّالیّت های انجام شده در موضوع عفاف و حجاب و نیز عفاف و حجاب کابران در فضای مجازی پرداخته خواهد شد.
 
 
موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: عفافT حجاب Tفضای مجازی Tهویت مجازی Tپایگاه های اینترنتیT سواد مجازی
  • ادامه مطلب
عفاف و حجاب در قرآن
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 9 فروردين 1402

پیام روز عفاف و حجاب ۱۴۰۱ + متن ادبی، پوستر و عکس نوشته

عفاف و حجاب در قرآن

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.
یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است(
جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد.
در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است.

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب وعقاف
  • ادامه مطلب
حجاب و عفاف
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 9 فروردين 1402

عفاف و حجاب در فضای مجازی

آثار و پیامدهای رعایت حجاب
الف ـ آثار فردی
در خصوص آثار فردی رعایت حجاب، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1.احترام به شخصیت زن، به واسطه‌ی رعایت حجاب، 2.مصونیت ارتباطات زن با مردان غریبه، 3.حفظ اعتقادات مذهبی افراد، 4.حفظ عفت زن و جلوگیری از فساد و ناهنجاری.

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: حجاب وعقاف
  • ادامه مطلب
حجاب و عفاف
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 9 فروردين 1402

حجاب و عفاف؛ از مفهوم تا دایره دربرگیری

«یا ایها النبی، قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ ذلـک ادنی ان یعرفن فلایؤذین و کان الله غفوراً رحیماً؛ای پیامبربه زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسری‌های بلند بر خود بیفکنند، این عمل مناسب‌تر است، تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده‌ی مهربان است».1(سوره‌ی احزاب،آیه‌ی 59 )

موضوعات مرتبط: حجاب وعفاف
برچسب‌ها: ظاهر و باطن ، عفاف ، حجاب ، قرآن
  • ادامه مطلب
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
به وبلاگ من خوش آمدیداین وبلاگ در راستای انتشار فعالیتهای فرهنگی ،هنری ،قرآنی ، اعتقادی، دینی ومذهبی ، تربیتی کانون فرهنگی وهنری امام حسن مجتبی شهر سلامی ایجاد وراه اندازی شده است
صفحه ي نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
عناوين مطالب وبلاگ
لينك rss
پروفايل مدير وبلاگ
قرآن شناسی (119)
ویژه نامه ماه مبارک رمضان (105)
تصویر ها (82)
ویژه نامه ها (64)
روش شناسی (61)
اخبار (54)
فعالیت های کانون کریم اهل بیت شهر سلامی (52)
هنر شناسی (50)
تاریخ شناسی (49)
دانستنی های جالب (45)
منبر شناسی (45)
پرسش وپاسخ (45)
ضرب المثل شناسی (44)
اشعار (39)
هنرشناسی (38)
مهدی احمدی واکبر احمدی
شهريور 1403
مرداد 1403
تير 1403
خرداد 1403
ارديبهشت 1403
فروردين 1403
اسفند 1402
بهمن 1402
دی 1402
آذر 1402
آبان 1402
مهر 1402
شهريور 1402
مرداد 1402
تير 1402
خرداد 1402
ارديبهشت 1402
فروردين 1402
اسفند 1401
فروردين 1401
فروردين 1397